17.7.11

Openingssoiree van de Amsterdam International Fashion Week!

Als fashionista, cosmopolite en groot fan van gezellige feestjes voelde ik me helemaal thuis op de Fashionweek afgelopen week. Ik had de kans om in totaal 4 grote shows te bezoeken, waaronder 2 tijdens de belangrijke openingssoiree. De fashionweek bezoeken was voor mij alweer een aantal jaren geleden, de laatst bezochte show stamt nog uit de tijd dat ik modelbooker was bij een modellenbureau en dat werk doe ik al 3 jaar niet meer. Ik was dan ook blij verrast dat ik werd uitgenodigd voor de opening!

Ik trok m’n zijden blauwe jurk aan en ging heel cosmopolitisch: achterop de Vespa in de kou en de regen! Met koude voeten en een enigszins verkreukelde jurk -dankzij scooter en regen, blote voeten in high heels en zijde dat snel kreukt- voelde ik me niet bepaald een fashionista meer… Maar daar kwam gelukkig snel verandering in want binnen  was het warm en enigszins donker, waardoor de kreukels niet zo erg meer opvielen. Gelukkig; ik voelde me weer zelfverzekerd J



Ik keek m’n ogen uit naar alle aanwezigen, als je ervan houdt om mensen te kijken moet je zéker daar zijn. BN-ers in de meest prachtige kleding, mode gaylords, hippe bloggers, designers, stylisten, PR-meisjes, belangrijke zakenmensen en veel journalisten van gerenommeerde modemedia. Iedereen in z’n mooiste outfit, het is immers DE avond van de Fashionweek!



We begonnen met een show van Spijkers en Spijkers, 2 zussen die al jarenlang draagbare kleding maken die over de hele wereld verkocht worden. Ze zijn erg succesvol en ik was dan ook erg benieuwd naar de show. De show was fris en draagbaar, vrolijk en casual. Veel donkerblauw, groen, paars, oranje en beige. Veel met grote strepen, colourblocking, leuke jeanscolbertjes en vrolijke strooien zomerhoedjes. Een show om vrolijk van te worden, maar geen show om met open mond naar te kijken. Het was weinig vernieuwend en redelijk eenvoudig, maar wel kleding die je zou kopen en dat is voor de zusjes Spijkers natuurlijk hartstikke goed, want daar draait het tenslotte om.



De Tony Cohen-show was meer my cup of tea, prachtige vrouwelijke jurken met warme kleuren en nude kleuren, rijkelijk belegde stoffen en erg elegant. Dit is fashion! Geen alledaagse kleding, maar kleding die een goed high-class feestje waard zijn, De kleding ziet er duur uit, maar dat is valt best mee. Ik denk dat ik snel iets van Tony ga aanschaffen!



Tussendoor moesten we wachten, tussen Spijkers en Spijkers en Tony Cohen zat 2 uur tijd, dus werd het champagne en champagne en nog meer champagne, een mini-bitterbal, champagne, een stukje lamsrack, champagne en een doorzichtig vissoepje van niets en weer champagne en o ja, ook nog een chocolade ijsbonbon. Je zult begrijpen dat het erg gezellig werd met weinig eten op z’n fashionista’s en vooral erg veel te borrelen. Ik vermaakte me dan ook op en top en had gesprekken met Joel, de asssistent van Bastiaan van Schaik, Carlo Wijnands van de organisatie van de fashionweek, Chloe Sterk met haar blog, de meiden van Fashionscene, Anne-Ro de PR-manager van Cream PR, Bas Kosters de designer, en nog een handjevol mensen. Ik was lekker op dreef en heb me suf genetwerkt, kwam dat wellicht door de champagne?? Ik heb me in ieder geval niet misdragen en een fantastische avond gehad!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten